Pris på søgemaskineoptimering

Sådan finder du den rette pris på søgemaskineoptimering

90 % af os søger på Google, når vi leder efter en ydelse eller service på nettet. Derfor er der rift om de bedste placeringer øverst i Googles søgeresultater. Hvis man gerne vil have sin virksomhed til at være synlig i toppen af søgeresultaterne, så er man derfor nødt til at investere i søgemaskineoptimering. Men hvad koster det, og hvordan finder man frem til den helt rigtige pris?

Det kan du læse meget mere om her i denne artikel.

Hvad koster søgemaskineoptimering?

Hvis du gerne vil til tops i Googles søgeresultater, skal du investere i søgemaskineoptimering. Hvor meget det koster afhænger dog af en række forskellige faktorer som for eksempel:

  • Hvor mange søgeord du gerne vil findes på
  • Hvor høj konkurrencen er på de ønskede søgeord
  • Hvad dine ambitioner er
  • Hvor lang tid du vil vente på resultaterne

Den typiske søgemaskineoptimering pris for danske servicevirksomheder ligger på mellem 3.000 kr. og 10.000 kr. ex. moms. Der er dog også løsninger, der koster både mere og mindre.

Hvordan finder jeg frem til min pris på søgemaskineoptimering?

For at finde frem til lige netop din pris på søgemaskineoptimering er det vigtigt, at du stiller dig selv spørgsmålet: ”hvor meget har jeg råd til at betale”? Du har ikke flere penge, end du har, og samtidig kræver det også penge at få penge. Derfor gælder det om at bruge dine penge klogt, når du gerne vil investere i SEO. Ud fra dit budget kan du så få fastlagt, hvad prisen skal inkludere, herunder blandt andet:

  • Antallet af søgeord
  • Konkurrencegraden på søgeordene
  • Søgeordenes geografiske målretning.

Husk at sammenligne priser

Der er rigtig mange forskellige priser på søgemaskineoptimering både imellem de forskellige bureauer og ikke mindst også imellem de forskellige freelancere, der arbejder med SEO. Derfor kan det være en god ide at sammenligne flere forskellige priser, så du på den måde har det bedste fundament for at træffe den rette beslutning, der giver dig den bedst mulige søgemaskineoptimering pris.

Når du skal sammenligne priser, er det dog vigtigt, at du holder dig for øje, hvad prisen inkluderer. Typisk vil du nemlig ikke kunne sammenligne priserne 1:1. I stedet vil det som regel være nødvendigt at sammenligne både pris og pakkens indhold.

3 gode råd med på vejen

Inden du beslutter dig for, hvilken leverandør du skal vælge, så får du lige et par gode råd med på vejen:

  1. Undgå aftaler der inkluderer bindingsperioder
  2. Undgå aftaler der inkluderer lange opsigelsesvarsler
  3. Undgå aftaler der inkluderer, at det udførte SEO-arbejde bliver fjernet igen, hvis du opsiger.

Leave a Reply